Mama, waarom is deze kabel blauw?….

Hoi, ik ben Talli, 40 jaar, mama van 3 kind (14,13 en 6 jaar) en al 24 jaar samen met mijn partner Peter. Woon sinds mijn 10 in Nederland en sinds mijn 11de in Dordrecht. Als je Het Mamacafé kent, ken je mij 😉

Afbeelding hier naast is gemaakt door 14 jarig waar deze verhaal onder ander over gaat 😉
(met toestemming van 14 en 13 jarig geplaats)


In de auto vroeg mijn 14 jarig, terwijl hij zijn telefoon wilde in stoppen om op te laden: “Mama?, waarom is deze kabel blauw?” Nee hij wachtte niet tot ik ja zei na zijn “mama”.
En nu denken jullie tja leuk die pubers maar hij moeten eerste nog even door de peuter pubertijd heen. Nou, zo wel jullie als mijn 14 jarig konden dus genieten van de zelfde verhaal/herinnering.

“Okee, ik wil over 45 min weg, over een half uur komen mijn schoonouders oppassen. Dus snel tafel dekken en de kinderen opstarten met eten.” dacht ik op een donderdag eind van de ochtend.
Ter wel ik tafel dek, roep ik de kinderen (3,5 en 1,5 jaar), waren toen zo een half uur of zo stil, lief, boven aan het spelen. Nou hoor ik de ervaren ouders al denken… Ik had ook wel wat verwacht, maar niet wat ik uiteindelijk aantrof.
Ik hoor eentje de trap af komen (die van 1,5 jaar), ik vroeg “zullen we en boterham maken?” Ik draai me om, om nog iets te pakken en zij gaat aan tafel zitten/staan (op haar dapper stoel). Als ik me terug draai zie ik een hand zo de zak (van het brood) in gaan, een BLAUW hand. Ik roep naar boven “Stop en blijf stil staan” pak de kleine op en onder weg naar boven zie ik blauw hand af drukken op de trap staan.

Ik heb ze in bad gezet. Mijn schoonouders gebeld of ze eerder konden komen. En toe foto gemaakt. Ja foto’s gemaakt. Je zal wellicht denken waarom, nou had ik inmiddels geleerd dat ik op de moment zelf boos en geïrriteerde ben, ik achter af het erg leuk vind om beeldmateriaal te hebben voor me zelf en wellicht ooit…. voor op een groot feest of zo? mijn ouders hebben ook een paar van die foto’s van mij over de jaren heen.

Ze hadden van zolder (nog een trap op) een metaal pot verf gehaald. Deze bij de nachtkast van mijn partner met een schroeven draaier netjes open gemaakt (ter wel ik ze vaak zak zelf niet open krijg). Vervolgens boven op zolder nog kwasten gehaald en waren een boom aan het verven op de muur.
De kwasten op zolder hallen was gebeurd met al blauwe handen. De nachtkastje en boekenplank er boven had spetters verf. Onze dekbedhoes en matrashoes hadden verf. De vloer, de deuren van de inbouw kast, de plintjes, de muren uiteraarde, 2 trappen, de vloer op de gang, in de haren en kleding. OOO ja en de zak met brood en de kinderstoel en tafel niet te vergeten.

Voor de beeld 2 weken er na zou de fotograaf komen omdat we onze huis te koop gingen zeten.
Ik tref nu nog blauw verf aan, in onze nieuw huis en op de kabel in de auto dus.

De mond van mijn 14 jarig (de dader van 3,5) viel behoorlijk open toen ik het vertelde en vroeg me: “wat is het ergste wat ik/we ooit gedaan hebben”. Mijn antwoord was duidelijk. Ik denk de blauw verf.

Daarom is het op donderdag op de sociale media van Het Mamacafé ook Dondersteen Donderdag, wand de week er na…… Maar dat is een verhaal voor een ander keer 😉

Ik kan je vertellen dat mijn kinderen, onder mijn vrienden en collega bekenden zijn voor hun dondersteen actie waar van dit toch echt NUMMER 1 is!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *